Problem z R9550 :( Jak przetaktować ?

Autor: Quong <quong_at_wp.pl>
Data: Sat 11 Dec 2004 - 12:55:26 MET

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Na wstępie chciałbym przeprosić za mój post. Prawdopodobnie było wiele
takich pytań jak moich. Szukałem ale niestety nie znalazłem, dlatego byłbym
bardzo wdzięczny za okazanie pomocy. Już przedstawiam o co chodzi.

Mam kartę graficzną R9550 GIGABYTE'a 128mb/128bit. Znajomy posiadający
sklep komputerowy posiada identyczną kartę identycznego producenta u siebie
w komuterze. U mnie sterowniki Omegi weszły bez problemu, u niego były
odrzucane. Jedynie co zainstalował to RadLinkera.

Czytałem dużo na temat tej karty i dowiedziałem się, że można ją bardzo
ładnie przetaktować do osiągów jakie daje R9600 Pro.
http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=221 Na podanej obok stronie jest ładny
opis jak to zrobić. Znajomy przeprowadzał owe przedsięwzięcie na swoim
kompie ale były różne blokady, których pomimo dokładnego opisu nie był
wstanie obejść. Ja na razie się w to nie bawiłem, ponieważ trochę się
obawiam ze "poleci dymek"

Postanowiłem wiec pobawić się RadLinker'em. Tym nic nie mogę uszkodzić bo w
wypadku zbyt mocnego przetaktowania mogę zrobić reset komputera a ustawienia
karty wrócą do standardowych.
A więc "suwam" suwakami w tam i z powrotem. Obecnie ustawienia Rdzenia i
pamięci mam następujące: 425.25 / 275.75. Próbując wyżej zaczynają się
pojawiać artefakty a w niektórych "mocniejszych" momentach sprzęt się
zawiesza. Dziwi mnie to bo na różnych forach ludzie piszą, że bezproblemowo
podkręcali Radki na RadLinkerze do takich wartości : 440/540 . Dziwi mnie
to bardzo, ponieważ ja z pamięcią dochodząc do 300 już mam "jaja".
Przeczytałem, że problem może stanowić pamięć. Wydrukowany na niej kod
podobno, przedstawia cała sytuację i możność podkręcenia. Postanowiłem
przepisać moje wartości:

hynix 445A
HY5DU2816223T - 4
KOR 46CC4818SQ

Niestety nie bardzo wiem co one mówią :/ Słyszałem coś o końcówkach "4" i
 "5" ale nie bardzo się na tym znam.

Dlatego tu stawiam następujące moje pytania:
1. Dlaczego nie mogę przetaktować tej karty wyżej za pomocą RadLinker'a?
2. Czy będę mógł ją przetaktować tak jak jest opisane w wcześniejszym
podanym artykule?
3. Czy powodem niemożności przetaktowania może być, że na pamięciach nie mam
założonych radioatorków?
4. Jeżeli pytanie 2 i 1 będzie negatywne, to co w takim razie powinienem
zrobić ?
5. Jeśli interesujące mnie pytania 1 i 2 będą pozytywne, którego artykułu
mam się trzymać? Który lepszy? Ten http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=221
? czy może ten:
http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/Radeon9600/Sapphire_Radeon9550.htm
l ??

Dodam jeszcze wpierw zainstalowałem sterowniki Catalyst o "nr
wxp-w2k-catalyst-8-071-041026a-018719c" a na nie dopiero Omegi o nr
"rad_w2kxp_omega_2597_beta_7z"

P.S Wspomniałem o tym, że znajomy próbował przerobić wg artykułu z "IN4".
Słyszałem ze Catalyst 4.9 mają ową blokadę. czy ona odnosi się tylko do
podkręcania "lightowego" czyli np suwakami programami RivaTuner czy
RadLinker? Czy odnosi się to również do zadania przedstawionego właśnie w
tym artykule? Tutaj dodam jeszcze jedno pytanie: Czy zmienić sterowniki na
starsze ? np Catalyst 4.6 ?

Dziękuje wszystkim bardzo serdecznie i czekam na odpowiedź i pomoc.

"Wesołych Świat" - wiem, że wcześnie ale komercja jest szybsza :)

"Quong"

- w razie czego GG: 5015370
możliwość precyzyjnej rozmowy.