Re: Ktory wentek polecacie na Bartona 2800 i Radoslawa 9600??

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Sat 11 Dec 2004 - 11:48:31 MET

On Sat, 11 Dec 2004 10:34:13 +0100, CFR <cfr@antyspam.poczta.onet.pl>
wrote:

>Zarzuciłem czujnik od systemu, mam 50st w spoczynku. No i właśnie nasuwa
>się pytanie, czy warto inwestować w inszy radiator? Czy jest to normalna
>temperatura? BTW, w instrukcji na fotkach mój model płyty ma na
>chipsecie wentylator. Stąd ta moja mania na coś do tego chipsetu :P
A dużo większy od tego co masz na chipsecie teraz będzie ten Zalman ?
Bo jak nie to nie ma sensu, a jak będzie większy, to jest sens, bo
pewnie poprawisz też nałożenie pasty termoprzewodzącej (bo fabrycznie
pewnie będzie tylko naplute pastą) to obniżysz sobie o pare st C
temperature chipsetu. Tylko, że jeśli działa Ci całość stabilnie i nie
masz zamiaru bardziej kręcić kompa, a priorytetem jest tylko cisza w
tej chwili, to NIE MA sensu wymieniać radiatora na chipsecie.

>To co jest w tej chwili cool. ten model NoiseBlockera wg opisów jest
>naprawdę cichy. Z kolei naciąć się na podróbę Papst'a nie mam zamiaru :/
>Sytuacja patowa?? A może coś innego wrzucić jako wentek zapewniający
>cyrkulację w obudowie??
Ja mam 2xArctic Cooling TC Pro, ale są głośniejsze niż Zalman na
procku i chętnie bym na coś wymienił. Oczywiście kręcą się na
minimalnych obrotach (ledwo ruszają :)) - jakieś 1400 RPM, tak niskie
jest napięcie.
Zaletą ich jest to, że kosztowały 10 PLN, a nie 60 jak Papst.
NoiseBlocker na pewno będzie lepszy niż moje. Kup i podziel się
wrażeniami, może i ja się skuszę :). Ważne jest to, żeby wentyle mieć
bez żadnych grilli, czy kratek przez które przelatuje powietrze, bo
wtedy zaczyna szumieć :(.

pzdr,
Dentarg

--