Re: Dziwne jazdy z nagrywarkami !!

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 10 Dec 2004 - 02:48:39 MET

Eneuel Leszek <prosze@czytac.fontem.lucida.console9> wrote:

> Ja kupiłem płytki DVD po złotówce (może po 1.5 zł)
> i już wiem, że to płytki dekoracyjne. :)

            A jakie plytki i nagrywarka - tak pytam by sie wystrzegac konkretnych
nosnikow.

> Nero jest (moim zdaniem) programem kapryśnym. :)

            TZN? Nero BR ma to do siebie ze nie uaktualnie sie bazy sterownikow a
caly program - przy nowych nagrywarkach DVD potrzebny jest aktualna wersja,
Z nero korzystam ~4 lat na CDRW a teraz DVDRW i nigdy mnie nie zawiodl.
PRzy DVDRW jego rola jeszcze wzrasta - w wiekszosci wypadkow nie wypala sie
obrazow plyt jako plyty, tak jak przy CDR a robi normalny authoring i
wrzuca na DVDR od kilka obrazow - unika sie wahlowania plytami a jesli
obraz jest dobrze zrobiony nie trzeba sie martwic o poprawna wspolprace z
zabezpieczeniem.

> Cudem obok Nero jest CloneCD. :)

            Ten program po problemach producenta z ustawodastwem UE [a nawet
wczesniej] IMO przestal sie liczyc. W dotychczasowych funkcjach zastapil go
znacznie lepszy Alkohol120%.

BTW:
JEdyna plytka DVDR jaka poszla mi do kosza - wine ponosi Alkohol - zawiesil
mi system na twardo w czasie nagrywania. Nie wieszam na nim jednak psow -
- instalowany byl w konfiguracji DVDROM + CDRW, teraz jest DVDRW + CDRW.
DO robienia obrazow sprawdza sie jednak idealnie :)

> I ja z tego korzystam: Najpierw nagrywam obraz ISO, później
> go montuję, sprawdzam, czy nie ma błędów (raz na
> jakiś czas są) i kopiuję ClonemCD na krążek,

            Zainstaluj porzadnie nero dolaczony do nagrywarki i nie lap sie lewa
reka za prawe ucho dookola glowy. Zrobisz jak bedziesz chcial - to tylko
zyczliwa rada.

> po czym raz jeszcze sprawdzam bajt po bajcie,

            Mam nadzieje ze robisz to za pomoca sum kontrolnych MD5 itp. a nie w
jakis udziwniony sposob jak z obrazami ;)
Z MD5 sam korzystam dla plikow innych niz archiwa .rar itp posuadajacych
juz sumy kontrolne - przede wszystkim dla obrazow plyt.

> a czasami także sprawdzam programem typu
> Nero CD-DVD Speed. :)

            Disk Quality czy ScanDisk? Ten drugi niewiele mowi. A jesli masz
naped LiteOna to przede wszystkim KProbe.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85