Re: Ultra160 vs ATA133

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 21:19:30 MET

Bernard <bernard@earth.net> napisał(a):

> Poprawiam. Mylisz się.
>
> Oczywiście 15kRPM to ponad dwa razy lepiej od 7200, ale pozostałe
> parametry są zbliżone, a wszystkie współczesne dyski i tak buforują
> większe porcje danych. Poprawi się głównie czas szukania sektora, a ten
> dzięki buforowaniu nie nie jest krytyczny. Wyszukiwanie ścieżki jest tak
> samo (prawie) szybkie. Oprócz wyższych obrotów jest też więcej hałasu i
> ciepła. Dysk będzie szybszy, ale nie będzie to wzrost odczuwalny przy
> typowym użytkowaniu. Co innego w mocno obciążonym serwerze typu
> hurtownia danych...

Roznica jest nie tylko w predkosci obrotow, czy dostepie do sektorow. Nalezy
dodac rownie wazna ceche sprzetowego kontrolera SCSI (z wlasnym procesorem i
pamiecia) - kolejkowanie polecen (Command Queuing). Dlatego przy duzym
obciazeniu dyskow w serwerach (np. cytowana hurtownia danych) roznica bedzie
wyrazna. W typowym desktopie nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia.
Pozdrowienia