Re: Raid - migracja danych - różne kontrolery

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.WYWAL-TO.net.pl>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 19:55:26 MET

On Tue, 7 Dec 2004 17:41:01 +0100, "Sławek K." <slawek55@go2.pl>
wrote:

> ----będę miał prawdopodobnie taki oto problem....otóż oddałem do serwisu
> płytę główną pod PIV - GA-SINXP1394 posiadającą kontroler Silicon Image
> Serial ATA. W oparciu o niego miałem połączone dwa dyski na SATA w Raid 0.
> Niestety, płyta jest dokumentnie uszkodzona. Na domiar złego, trudno
> obecnie zakupić podobną płytę na SIS-ie... sklep proponuje mi w zamian
> płytę na chipsecie Intela. I tu pojawiają sie moje obawy, czy po
> "zbudowaniu" Raid-u w oparciu o ICH5R - będę miał dostęp do swoich danych,
> na których bardzo mi zależy...oczywiście nie chodzi mi o partycję
> [...]

Ja akurat dużych doświadczeń, jeśli chodzi o RAIDy typu software'owego
(czy to Silicon Image, ICH5R czy inny SIS) nie mam bo takie
rozwiązania uważam raczej za mało bezpieczne.
Jednak na Twoim miejscu nie ryzykowałbym w ogóle podłączania tych
dysków do innej płyty.

Dygresja:
W kontrolerach RAIDowych SCSI jest tak, że konfiguracja macierzy
zapisywana jest na dyskach i w pamięci kontrolera. Po wymianie
kontrolera na inny możesz wybrać, czy konfiguracja ma być przywrócona
z dysków, czy z pamięci tylko, że kontroler musi być TAKI SAM. Taka
sztuczka nie udaje się nawet przy zmianie modelu kontrolera. Zauważ,
że to są kontrolery, w których spory nacisk daje się na możliwość
wymiany.

Powracając do analogii z dyskami SATA - jeśli nawet udałoby się to z
drugą identyczną płytą, to na 90% nie uda się to z płytą innego
producenta - oczywiście mogę się mylić ale póki nie sprawdzę, będę
przy tym obstawać ;-)

--
Pozdrawiam
  Bartek