zamrażanie i resetownaie kompa - dlaczego ??

Autor: tom <tomaszsroka_at_hotmail.com>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 00:37:54 MET

roblem z kompem !!!!
Włączam komputer i powiedzmy uruchamiam worda albo notatnik czy jakaś
inna aplikacje (albo nic nie uruchamiam) i w pewnym momencie kursor
myszki staje na ekranie myszka nie działa, klawiatura nie działa (robi
się takie "zamrożenie") - sytuacje ratuje reset z przycisku ale nie
zawsze - nieraz trzeba kilka razy wcisnąć ten reset albo wyłączyć listwę
i ponownie załaczyć. Dzieje się tak w różnych sytuacjach (kiedy oglądam
film, pracuję w jakiejś aplikacji windowsa, kiedy pracuje w Photoshopie
i innych programach, nawet kiedy zadna aplikacja oprocz windowsa nie
jest uruchomiona) Nieraz takie coś może zdarzyć się nawet 4 razy w ciągu
15 minut a nieraz nie dzieje sie przez powiedzmy 2 tygodnie.Czasem komp
się sam restartuje - i to również jest denerwujące :(( Na kompie obecnie
zainstalowany jest system Windows XP Professional. Komputer był
sprawdzany w serwisie i mówią że wszystko jest u nich ok ale po jakimś
czasie znowu się powtarza. Już sam nie wiem czego może to być wina
software'u czy hardwar'u ?????? Dodam tylko że jak się komp tak
"zamraża" to wiatraczek od zasialacza CHODZI więc chyba nie jest to wina
zasilacza ??? W serwisie pieprzą że to wina sofware ale jak dla mnie to
kłamią w żywe oczy albo się nie znają i są kompletnymi lamerami wrtrrr !!!!!

Konfiguracja mojego kompa:
Procesor: Intel Pentium 4 HT 2,8 Ghz FSB 800
Płyta główna: MB MSI 865PE Neo2-S (MS-6728)
Pamięć operacujna: dwie kości DDR 256 MB/400Mhz Kingstone
Karta grafiki: 128 MB Ati Radeon 9600 PRO TV$DVI
Napęd dyskietek: 1,44MB
Twardy dysk: 80GB WD 7200 8MB cache
Napęd: LG DVD ORAZ LG nagrywarka
Obudowa: Codegen 6061L-C10
Modem: Microcom InPorte Home
Karta sieciowa: 10/100 528TX
zasilacz:420W Chiefteca - wymieniałem bo myślałem że zasilacz jest za
słaby ale nadal się to dzieje :(((

Teraz zainstalowałem sobie SpeedFana 4.18

Niestety nie potrafie zinterpretować wyników jego działania.
Na zakładce "Odczytuje/Readings" wyświetla się :

FAN01: 2637 rpm Temp1 : 44 stopnie celcjusza
FAN02: 5625 rpm Temp2 : 44 stopnie celcjusza
FAN03: 0 rpm Temp3 : 56 stopnie celcjusza
                     HDD: 39 stopnie celcjusza

Przy temp3 pali się czerwono żółta ikonka płomienia

VCOREA: 1,50V -12V -11.95V
VCOREB: 1,50V -5V -5,15V
+3,3V 3,42V +5VSB 5,64V
+5V 5,13V VBAT 3,10V
-12V 12,04V

Czy ktoś mógłby pomóc i powiedzieć czy któreś z tych parametrów może być
przyczyną resetów/zamrażania kompa ???
Tak się zastanawiałem czy może upgrade BIOSA by pomógł bo już mam tego
dość !!!!!!!

Co radzicie zrobić ??

--
Pozdrawiam