Re: Optymalizacja poboru mocy - monitor, komputera

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 13:32:45 MET

treewood wrote:
> Ja wylanczam dysk, wylanczam monitor, CD-ROM ... czy da sie jeszcze
> cos zrobic (moze software'owo - wiem, ze w windows 2003 server mozna
> zmniejszyc wydajnosc karty graficznej ale nie wiem czy to cokolwiek
> zmienia w poborze mocy a jak juz to ile)?

Zmienia, zmienia: obecnie mam coś takiego (używam ATI Tray Tools): w trybie
2D karta jest taktowana 150/300, po przejściu w 3D przełącza się w 270/540.
Można też poszukać programów obniżających taktowanie CPU. Oprócz tego możesz
zainwestować w zmianę wiatraków na duże, 5V lub kupić coś bardziej
zaawansowanego: wiatrak z czujnikiem temperatury, automatycznie regulujący
swoje obroty.

> Drugie moje pytanie dotyczy monitora ... czy rozdzielczosc i szybkosc
> odswiezania zwieksza/zmniejsza pobor mocy? Jesli tak to co ma wiekszy
> wplyw: zmiana rozdzielczosci czy szybkosci odswiezania w monitorze?

Tak - ale tak minimalny, że nie wart zachodu (w skali miesiąca nie wiem czy
byś 0.5 gr zaoszczędził).

PS. Ja bym dysku nie wyłączał - to bardzo obniża jego żywotność. Też mam
kompa 24/7 odpalonego i następujące ustawienia: monitor wyłącza się po 5
minutach nie używania, karta graficzna w 2D jest znacząco spowolniona, dysk
pracuje 24/7 razem z kompem.

--
Piotr Slawinski
- [ HOME ] http://www.alphasoft.org, http://lisa.alphasoft.org