Optymalizacja poboru mocy - monitor, komputera

Autor: treewood <treewoodWYTNIJTO_at_witaj.net>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 11:26:31 MET

Witam... szukalem troche archiwum ale nie do konca doczytalem sie tego co by
mnie interesowalo a wiec pisze,

Mam zapuszczonego kompa non-stop i chcialbym zminimalizowac pobor mocy - bo po
co mam placic skoro pelna jego moc mi nie jest potrzebna.

Co zalecacie wykonac by w miare prosty i skuteczny sposob zmniejszyc pobor mocy
przy zachowaniu stosunkowo dobrej mocy w czasie gdy komputer dziala bez osoby go
obslugujacej. Oczywiscie w czasie gdy nie pracuje na komputerze to zapuszczone
mam jedynie sciaganie plikow z internetu.

Ja wylanczam dysk, wylanczam monitor, CD-ROM ... czy da sie jeszcze cos zrobic
(moze software'owo - wiem, ze w windows 2003 server mozna zmniejszyc wydajnosc
karty graficznej ale nie wiem czy to cokolwiek zmienia w poborze mocy a jak juz
to ile)?

Drugie moje pytanie dotyczy monitora ... czy rozdzielczosc i szybkosc
odswiezania zwieksza/zmniejsza pobor mocy? Jesli tak to co ma wiekszy wplyw:
zmiana rozdzielczosci czy szybkosci odswiezania w monitorze?