Re: Barton 2500 - cieplo?

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJterramail.pl>
Data: Mon 06 Dec 2004 - 16:36:44 MET

Dnia Sat, 4 Dec 2004 22:45:16 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

> Ale to i tak strasznie duzo.
> Imho wina nedznego (caly tylko aluminiowy - bez wstawek miedzianych)
> radiator na procku i 70mm (!!!!!!! - widzial ktos takie?) cooler + to, ze
Tak sporo tego...

> z przodu NIGDZIE nie ma szczelin ktorymi powietrze mialo by byc wciagane.
Jezeli rzeczywiscie tak jest to moze byc problem. Na ogol bywa odpowiednie
wyciecie w dolnej (poziomej) sciance frontpanelu.

> Wentylator z przodu (80mm) nic nie daje (autentycznie nie ma skad
> ciagnac...), wiec wymyslilem, ale albo zrobimy dziure w podlodze/panelu
> bocznym i wsadzimy tam 120mm wiatrak puszczony na 5V i/lub wymienimy
> cooler na wiekszy, miedziany i z conajmniej 80mm wiatrakiem.
 Poza tym czestym bledem jest miejsce montazowe na wiatrak przykryte
perforowana blacha obudowy. Jesli taki wentylator scisle przylega do takiej
powierzchni jego wydajnosc _bardzo_ mocno maleje (rozwiazaniem moze byc
zwykle wyciecie niepotrzebnej blachy - wszak wentylator i tak ukryty bedzie
za panelem.

Wariant z samym miedzianym coolerem nie jest do konca trafiony. trzeba
skads dostarczac chlodne piowietrze i odbierac cieple inaczej procesor
bedzie gotowac sie we wlasnym sosie.

> Ja jeszcze chcialem cos z zasilaczem zrobic (C300), ale on twierdzi, ze mu
> to wystarcza i ze to strata kasy - najwyzej wytne mu troche dolu, coby
> mial troche zimnego powietrza.
Jego decyzja - jego ryzyko. :-)

> Tak czy siak, temperatura procka zaskoczyla mnie - sam mam na Athlonie
> 2000+ ~40 stopni, choc przyznam, ze chlodzenie nieliche, ale... 80?...
> Bosz...
A ja na swoim jak w sigu 52C przy obciazeniu - w trybie silent.

> Poza tym chcialbym zakomunikowac ze:
> sa do dupy - praktycznie nigdy (komputer juz zdazyl sie wylaczyc z
> przegrzania) nie dochodza do 2500rpm (max to 1930), a jesli zewrze sie
> czujnik, to warcza jak glupie i maja 3300rpm.

Jesli uwazasz ze sa do D to znaczy ze nie zapoznales sie wczesniej z ich
charakterystyka pracy :-) Mama takie 2 z tylu budy i w zaleznosci od
temperatury generowanej przez procek trzymaja obroty w zakresie 1400-1500 i
to mi wystarcza - tym bardziej, ze zalezalo mi na _ciszy_. Z doswiadczenia
przy montowaniu innych kompow dla Bartka 2500 starcza na ogol jedna szt. z
tylu dla zachowania z poprawnej temp. pracy. Oczywiscie nawiew z produ tez
jest mile widziany gdyz spelnie on dodatkowo role chlodzenia dysku (jesli
da sie zamontowac na przeciw wiatraka).

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, Athlon XP-M 2400@3200@1.65V(FJQ4C)]