Barton 2500 - cieplo?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 22:45:16 MET

Witam.

Wlasnie byl u mnie znajomy i chcielismy wyciszyc jego komputer.

Nie pamietam dokladnie coz to jest - jaka plyta na VIA, 512ram'u, barton
2500+ i radeon 9200.

Procek grzal sie w stressie do ~85 stopni!!!
Wymienilem paste (ktorej bylo za duzo i byla tylko biala), spadlo do ~80.

Ale to i tak strasznie duzo.
Imho wina nedznego (caly tylko aluminiowy - bez wstawek miedzianych)
radiator na procku i 70mm (!!!!!!! - widzial ktos takie?) cooler + to, ze
z przodu NIGDZIE nie ma szczelin ktorymi powietrze mialo by byc wciagane.

Wentylator z przodu (80mm) nic nie daje (autentycznie nie ma skad
ciagnac...), wiec wymyslilem, ale albo zrobimy dziure w podlodze/panelu
bocznym i wsadzimy tam 120mm wiatrak puszczony na 5V i/lub wymienimy
cooler na wiekszy, miedziany i z conajmniej 80mm wiatrakiem.

Ja jeszcze chcialem cos z zasilaczem zrobic (C300), ale on twierdzi, ze mu
to wystarcza i ze to strata kasy - najwyzej wytne mu troche dolu, coby
mial troche zimnego powietrza.

Tak czy siak, temperatura procka zaskoczyla mnie - sam mam na Athlonie
2000+ ~40 stopni, choc przyznam, ze chlodzenie nieliche, ale... 80?...
Bosz...

Poza tym chcialbym zakomunikowac ze:
sa do dupy - praktycznie nigdy (komputer juz zdazyl sie wylaczyc z
przegrzania) nie dochodza do 2500rpm (max to 1930), a jesli zewrze sie
czujnik, to warcza jak glupie i maja 3300rpm.

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055