Re: problemy z podziałem dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 06 Dec 2004 - 15:56:30 MET

Użytkownik "cOOba" <cooba0@op.pl> napisał w wiadomości
news:cp1p6p$lku$1@news.onet.pl
> [...]
>
> No właśnie. Podążając za tym sposobem myślenia wywnioskowałem, że
> dobrze byłoby mieć dwie /przynajmniej/ partycje.
> Dowcip polega na tym, że jeszcze pracując na Windows 98, potem przez
> chwile Millenium, a w końcu XP na samym początku zrobiłem coś
> takiego, ot po to, żeby mieć porządek: Podzieliłem dysk na partycje
> C: miała służyć tylko dla systemu a na D: miały się znajdować
> wszystkie inne rzeczy (dane). Schody zaczęły się całkiem niedlugo, bo
> część programów po prostu inaczej nie chciała się dać zainstalować
> /próbowałem róznych kombinacji/ jak na dysku C: na którym był system.

No ale to już wina instalatora tych programów. Dobrze napisany powinien
pozwolić na wybór dowolnej partycji.

> I po co w takim razie partycjonować dysk, skoro potem jakiś kretyński
> instalator ma to w ... i nic się na to nie da poradzić. BTW: Może to
> i pytanie obrazujące zupełny brak wiedzy, ale czy mając wspomniane 2
> dyski skoro i tak instalator domyślnie instaluje na C: można
> zainstalować sys na D: a C mieć na dane ?

Można. Wystarczy podać podczas instalacji systemu jako docelową partycję
D. Niemniej, pliki startowe i tak znajdą się na C.

P.S. "Wyższa szkoła jazdy" ;-) proponuje podmontowanie katalogu z danymi
(np. niech to będzie c:\Documents and Settings) pod pustą partycję,
położoną gdziekolwiek na dysku, której nawet nie trzeba nadawać
literki - korzystając z junction.exe http://www.sysinternals.com.
Wówczas po ścieżkach dostępu patrząc wszystko będzie na C: i system, i
dane. Fizycznie zaś dane i profile będą na osobnej partycji.
P.P.S. Niebezpiecznie blisko jesteśmy NTG...

/odpowiadając zmień px na pl/