Re: użycie procesora

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 19:50:21 MET

adam napisał(a):
> Dlaczego w byle aplikacji (gra, jakieś kopiowania na dysku) wartość uzycia
> procesora w Menedżerze zadań skacze mi od razu do 100%? Czy to jest
> naturalny stan rzeczy?

sprawdź sobie nie tylko użycie procesora, użycie procesora jest zależne
od danej aplikacji wiadomo że PRIME95 będzie potrzebował więcej mocy
obliczeniowej niż saper.

> Bo chyba nie. Od jakiegoś czasu mam problemy z róznymi programami i objawia
> się to w denerwujący sposób - po prostu programy się wywalają, albo komp sie
> resetuje. Jeśli jednak się nie zwiesi i działa, to procesy stają się
> makabrycznie wolne i np. instalacja programu zaczyna się wydłużać w
> nieskończoność (przy uzyciu procka oscylującym w granicach 97-100%).

wykonaj test na obceność wirusa, uatualnij wszystkie patche... masz
włączone DMA dla dysku?

> Potem,
> kiedy operacja się kończy, wartość spada dramatycznie niemal do zera i
> wszystko pozornie wraca do normy. Ale już odpalenie np. jakiejś gry potrafi
> znów wywalić wszystko (ewentualnie gry chodza max po kilka minut i się
> wywracają). Czasem jeszcze pokazują się wtedy takie małe okienka z numerkami
> błędów na zasadzie: Błąd w 0x0012340 (nr przypadkowy, bo sa różne).
> I poza tym, komp działa niby normalnie. Jak go nie obciążę, to mogę cały
> dzień pracować i nic się nie dzieje.

> Ktoś może podpowiedzieć co jest grane?
Nie napisałes jaki masz system wogóle....wnioskuję ze XP tak?

możliwe że masz chłodzenie kiepskie i sprzętowo Ci zwalnia procek...
bodajrze Celki tak mają...może masz ram zawalony jakimś gównem?
64MB Ramu to jednak chyba za mało na XP, mimo iż da się odpalić ;)

napisz coś więcej

--
[B7] Yarii
yarii.at.wp.dot.pl