użycie procesora

Autor: adam <a_at_a.pl>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 19:17:25 MET

Komp mam taki: (P4 1,6; hdd samsung 40gb; 512+256mb ddram; ASUS P4V800-X
A kłopot mam taki...

Dlaczego w byle aplikacji (gra, jakieś kopiowania na dysku) wartość uzycia
procesora w Menedżerze zadań skacze mi od razu do 100%? Czy to jest
naturalny stan rzeczy?
Bo chyba nie. Od jakiegoś czasu mam problemy z róznymi programami i objawia
się to w denerwujący sposób - po prostu programy się wywalają, albo komp sie
resetuje. Jeśli jednak się nie zwiesi i działa, to procesy stają się
makabrycznie wolne i np. instalacja programu zaczyna się wydłużać w
nieskończoność (przy uzyciu procka oscylującym w granicach 97-100%). Potem,
kiedy operacja się kończy, wartość spada dramatycznie niemal do zera i
wszystko pozornie wraca do normy. Ale już odpalenie np. jakiejś gry potrafi
znów wywalić wszystko (ewentualnie gry chodza max po kilka minut i się
wywracają). Czasem jeszcze pokazują się wtedy takie małe okienka z numerkami
błędów na zasadzie: Błąd w 0x0012340 (nr przypadkowy, bo sa różne).
I poza tym, komp działa niby normalnie. Jak go nie obciążę, to mogę cały
dzień pracować i nic się nie dzieje.
Ktoś może podpowiedzieć co jest grane?

adam