problem skaner microtek z przystawka do filmow

Autor: zbychu <zbysiun_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 17:34:00 MET

Dostalem wczoraj skaner Microtek Scan Maker 4900 z przystawka do sklajdow i
filmow 35mm Microtek LightLid 35. Mam problem.

Skaner dziala swietnie. Problem z przystawka.

Chcialem zeskanowac zdjecie z kolorowej kliszy do postaci oryginalnej odbitki
widocznej na ekranie.
Wkladam film, ustawiam w programie negatyw i skanuje 600 dpi, 300 dpi i widze
zamiast fotki paskudny niebieskawy skan kliszy z okropna ziarnistoscia.To nawet
w przyblizeniu nie jest moim zdjeciem, czy zdjeciami, a rozumiem, ze jako laik
nie powinienem widziec z grubsza (w przyblizeniu) roznic w odbitce od fotografa
a na moim monitorze.
TO co ja widze to niebieskawe plamy o zarysach moich zdjec.CO jest nie tak?
Gdzie jest problem? Czy cos jest uszkodzone, czy powinienem cos doinstalowac?
Gdzie szukac pomocy zanim skontaktuje sie ze sklepem czy serwisem?

Probowalem wielokrotnie kalibrowac zalaczonym programem - poprawilo sie, ale w
zasadzie rak efektu.

Dziekuje z gory za pomoc.
Pozdrawiam
Zbychu

P.S. Gratulacje dla firmy Microtek za idiotyczna i chaotyczna instrukcje, w
ktorej nic nie ma na zaden temat.