Re: Płyta główna i SDRAM?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 13:41:44 MET

sweet_lobo wrote:

> Cholercia to znaczy, bo nie zabardzo zrozumiałem, że gdy na parametrach
> płyty pisze ze DDR to moge SDRAM wsadzić bo mi sie wydawało i myślałem ze
> jak pisze SDRAM to SDRAM, a jak DDR to DDR.

Na to, co jest napisane, lepiej nie patrz, bo nawet producenci
płyt głównych piszą niepoprawnie z technicznego punktu widze-
nia, a sprzedawcy to już w ogóle tragedia -- nie spotkałem
jeszcze sklepu, gdzie cennik zawierałby poprawne informacje
(nie mówię już o takich debilizmach jak "DDRAM" na przykład,
bo to też się zdarza).

Patrz raczej na rodzaje gniazd. Jeżeli płyta wymaga pamięci
PC1600 lub szybszych (DDR), to będą pasować *tylko* moduły DDR
SDRAM DIMM. Jeżeli ma zaś gniazda na moduły PC66, PC100 lub
PC133 (SDR), to będą pasować *tylko* moduły SDR SDRAM DIMM
("stare").

> No właśnie posiadam dośc sporo SDRAM (512 + 512) i niechce jej sprzedawać, a
> mam zamiar kupić lepszy sprzęt z obecnego Celerona 1GHz do 2GHz. Jakoś nie
> jestem przekonany do Athlonów, a do duronów tym bardziej...

A to dlaczego? Używam wieludziesięciu komputerów z procesorami
Intela i AMD, w tym kilku serwerów, i z żadnym nie ma kłopotów,
a AMD są tańsze. Jedna i druga firma produkuje dobre procesory
(to, czy przeciętnie dobre czy bardzo dobre to już zależy od
serii i zastosowania), różnią się głównie wymaganiami zewnę-
trznymi i ceną.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |