Re: ups APC - oryginalne akumulatory

Autor: BartekK <sibi_at_sibi.cfu.com.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 20:24:09 MET

> moze ktos looknac do swojego upsa jakie orginalnie sa do niech
pakowane
> akumulatory (firma) , mam APC SMART 1400 tyle ze bez aku, a nie chce
do
> niego zadnych smieci wladowac

orginalnie sa tam 2 akumulatory CSB 12V 17Ah. (d/s/w) 179/75/168 [mm]

Ale nic nie stoi na przeszkodzie by wsadzic jakiekolwiek inne tego
rozmiaru, np :
http://www.tridex.com.pl/_7046.htm co prawda podaja na nich 20Ah ale to
zadna roznica (stosuje w kilkunastu upsach smart 1400 i sprawdzaja sie
swietnie)
fizycznie zmiesci ci sie tam tez 2x 12V 11Ah (lub 12Ah)
ogolnie warto patrzec na specyfikacje akumulatora - bywaja identyczne
fizycznie, ale z roznym przeznaczeniem:
- do upsow (jak te podane wyzej) - charakterystyczne sa gruube
wyprowadzenia, na sruby, sa one przeznaczone do krotkiego ale bardzo
intensywnego obciazenia (np przez 1h daja prad 20 A)
- do alarmow, przewaznie maja duzo ciensze wyprowadzenia, i zbudowane
sa tak, by moc bardzo dlugo podtrzymywac np. centralke alarmowa przy
malym poborze pradu (np 80h przy pradzie 0.25A) - te zasadniczo sie nie
nadaja do ups-ow, poniewaz duzy prad wykancza je bardzo szybko... i nie
dosc ze przez 1h nie sa w stanie wytrzymac nawet 10A, to po paru takich
obciazeniach sa do wyrzucenia

jesli niemasz akumulatorow - to widze u ciebie wiekszy problem, bo
prawdopodobnie niemasz kabla do ich podlaczenia (jedynie wisi szara
gruba wtyczka) oraz niemasz bezpiecznika "lacznika" ktorym laczysz aku
w szereg - orginalnie chyba 80A... Tego nie mozna zrobic "bylejak" -
tam naprawde plyna straszne prady...

--
Bartlomiej Kuzniewski   tel +48 696 455098
sibi@sibi.cfu.com.pl    GG# 23319