Re: Skaner do zdjęć. Jaki?

Autor: Tomasz Sz <tomek_szTO-SOBIE-USUN-SAM_at_interia.pl>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 23:07:46 MET

Blind.One napisał(a):

> Potrzebuję skaner
> do zdjęć i początkowo mój wybór padł na epsona 4870 photo perfection, ale
> jest dość drogi (ok 2200zł) i tu moje pytanie: jaki skaner tego typu
> moglibyście polecić? Czy za niższą cenę można uzyskać podobną jakość?

Chcesz skanować odbitki, slajdy, negatywy czy wszystkie wymienione?
Jeżeli koniecznie chcesz płaski skaner z możliwością skanowania
materiałów transparentnych to polecam naprawdę tylko Epsona. Jaki model?
To już zależy co chcesz skanować i czego oczekujesz. Ten model to
naprawdę świetny sprzęt i jak to wynika z nazwy, "perfekcyjny" (no
prawie, bo nic nie jest doskonałe).
Zerknij na jego recenzję na:
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson%204870/page_1.htm
(korzystaj z nawigacji na samej dole "back" i "continue" bo ta rozwijana
u góry nie działa).
Do samych odbitek jest aż nadto i na pewno nie potrzebujesz aż takiego
drogiego i dobrego skanera. Każdy tańszy skaner, ale Epson będzie dobry
i na pewno będziesz zadowolony. Jak chcesz się zorientować w cenach to
zerknij np. na http://www.unicom.pl
Jeżeli chcesz skanować tylko slajdy i negatywy (wyciśniesz
nieporównywalnie więcej niż z odbitki) to przy kwocie 2200PLN warto się
juz zastanowić nad skanerem tylko do filmów (np. Nikon Coolscan LS-50
kosztuje naprawdę niewiele więcej).
Jeżeli interesuje Cię skanowanie wszystkiego to może jakiś duet, np.
Minolta DIMAGE Scan Dual IV do transparentnych i jakiś płaski Epson do
odbitek, np. 1660 Perfection.

Decyzja należy do Ciebie i naprawdę dużo zależy od tego co chcesz
skanować i co chcesz dalej robić z tym skanem.

Pozdrowionka ;-)

--