Re: Utrata danych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 17:17:47 MET

Użytkownik "Kor" <grzesio@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
news:cr148b$qhi$1@nemesis.news.tpi.pl
> Witam
>
> Mam taki problem:
> Podlaczylem inny hdd do swojego kompa, przegralem z niego co chcialem,
> naglalem na niego kilka rzczy. Kiedy chcialem przegrac jeszcze jedna
> rzecz ze swojego hdd nie moglem wejsc w katalog :( . Wylaczylem
> kompa, odlaczylem hdd i po uruchomieniu scandisk (ten przy
> wczytywaniu windy, mam win xp partycje sa w ntfs`ie) zaczal skanowac
> hdd i usuwal jakies rekordy niedokonczonego pliku. Bylo ich okolo
> 90tys. Po skonczeniu, niby cos tam odzyskal, ale po uruchomieniu
> [...]

Pewnie w tym XP nie była włączona obsługa dużych dysków twardych -
"303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych
dla dysków ATAPI w systemie Windows XP"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013. Muszę Cię
zmartwić - narzędzia do odzyskiwania danych coś tam odzyskają, ale
większość plików pewnie okaże się uszkodzona bądź będzie zawierała nie
tą treść, której oczekujesz. Jednym z lepszych programów jest Easy
Recovery, ale równie dobrze możesz zacząć od darmowego PC Inspector File
Recovery http://www.convar.de; próbuj skanowania bez używania MFT (w
trybie RAW) i z MFT, a wyniki na koniec musisz przejrzeć i posortować.
Uprzedzam - to syzyfowa praca. Lepiej zastanów się, czy w ogóle warto...

/odpowiadając zmień px na pl/