Re: gigabyte GA-7N400 prp2 i ddr 400dc

Autor: ArD <ard1_at_tlen.pl>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 13:29:17 MET

Dnia 12/30/2004 1:04 PM, Użytkownik Marcin Bugajski napisał:

> Nie widzialem podobnego posta w najblizej przeszlosci - mam wiec nadzieje
> ze nie bedziecie krzyczec;)
Oj było było. :)

> Mam plyte jak w temacie (na chisecie nvidia jak wynika z nazwy), Athlona 1
> Ghz (na szynie 100) i do tego zakupilem 2 kosci pamieci kingstona 512 ddr
> 400 (parowane pod dc).
Trochę pomieszałeś. Masz teraz FSB ustawione na 100 MHz. Twój procesor
chodzi na FSBx2, czyli w tym przypadku jest to 100 MHz x 2 = 200 MHz.
(Była seria tych procków chodząca na 266MHz) A pamięci masz ustawione na
200 MHz, DDR to jest 2 x 200 MHz = 400 MHz.

> No i wszystko bylo by ok ale komp chodzi sprawnie tylko na czestotliwosci
> 333 dla pamieci. Na 400 sie wiesza:(
Pamięci i AMD-ki powinny pracować synchronicznie, tzn na tych samych
częstotliwościach. Dlaczego? Ponieważ w czasie pracy niesynchronicznej
spada wydajność i podzespoły pracują niestabilnie.

> Mial ktos podobne problemy - jakies sugestie?
Puścić pamięci synchronicznie, albo wymienić procesor na jakiś pracujący
z szyną 200MHz, np Athlon XP 3000+ Batron.

	pozdrawiam ArD. GG #5089615
Czas ucieka. Wieczność czeka! Wesołej Apokalipsy!