Re: dla obeznanych w temacie ;)

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 23:18:55 MET

Łukasz Ledóchowski wrote:

> Może zapuśc np. Everesta i podaj jaką masz przepustowość pamięci przy
> odczycie i zapisie przy Dual i single channel.

Wyniki tylko w dual channel (nie mogę akurat kompa wyłączyć, żeby przestawić
w setupie)

Everest
Read: 2255
Write: 741

Sandra 2005
Int: 2315
Float: 2210

Dla ścisłości dodam, że wyniki na czystym systemie były wyższe, ale komp
robi za router i firewall, więc robi się spory narzut. Niestety, nie jestem
w stanie sobie przypomnieć, jaka dokładnie była różnica. Wyniki te są gorsze
od nForce, ale benchmarki syntetyczne akurat dość kiepsko się przekładają na
wyniki aplikacji. W praktycznym zastosowaniu nie zauważyłem zbytniej różnicy
między KT-880 a nForce.

> I pod Windowsem 98 i pod Windowsem XP. W takim razie powiedz mi jakiego
> software'u... Przeinstalowałem winde, tak samo jak zawsze
> zainstalowałem wszystkie sterowniki i po kilku dniach to sie zaczęło...

Uczciwie: nie wiem.

> Masz 3 czy 4 kości pamięci? Dwie chodzą ok.

Mam 2 i nie bardzo mam jak się pobawić z większą ilością.

> Nie masz potwierdzać, po prostu tak było.

A czy ja mówię że nie było? Po prostu stwierdzam, że u mnie podobny problem
nie wystąpił.

> Ten upgrade do A64 potrzebny jak umarłemu kadzidło. Poza tym mówie o
> K7V88 który tego upgrade'u nie ma.

To może powinniśmy to ustalić na początku, że chodzi o dwie różne
konstrukcje. K7V88 nie znam, więc o jej designie się nie będę wypowiadał.

> Ja miałem tylko CAS latency - nic poza tym. Troche za mało...

Niby fakt, chociaż na wydajność akurat CAS Latency ma największy wpływ.
Przyznaję, że u mnie też jest tylko CAS Latency - niemniej jest, a we
wspomnianym przeze mnie Gigabyte K7vt600 nawet tego nie ma IIRC

> Mówimy o innych płytach (chociaż K7Upgrade-880 niewiele różni sie od
> K7V88). Dla mnie K7V88 to słabiutka płyta, sprawiająca problemy, o
> małej wydajności i możliwościach.

Oczywiście, jak się ma kasę na lepszą płytę to należy z tego skorzystać i
wziąść lepszą. Natomiast jeśli mówimy o segmencie budżetowym to K7Upgrade
jest IMHO dobrym wyborem. Znów, nie będę się wypowiadał o K7V88, bo nie
miałem okazji jej testować.

Pozdrawiam

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH