Re: jak uziemic komputer ??

Autor: NoRek <tadek_at_kk.kalisz.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 11:15:32 MET

Hanibal wrote:

> jest...).
>
> Nie jest to takie łatwe jak się wydaje-goście którzy wsadzają w ten sposób
> pręta od piorurochrona ziemie to ściemniacze bo to nic nie daje. Swego czasu
> byłem na wykładach z elektry i koleś gadał właśnie otym. Są na to jakieś tam
> obliczenia tzn jakiś stosunek długości tego kabla w ziemi do produ jaki się
> morze na nim znaleść i dochodzi do tego rodzaj gleby a właściwie zdolność do
> pochłania energii (inaczej na piachach a inaczej na bagnach jasne chyba), np
> uziemienie elektrowni to cała instalcja podziemna rozłorzona na paru
> [...]
Mylisz instalacje piorunoochonna od instalacji uziemiajacej.Co do
wykonania uziomu to wymagania jakie on ma spelniac sa bardzo proste ma
miec rezystancje < 30 ohm i wcale nie jest duzym problemem takie cos
uzyskac(no chyba ze ktos mieszka w bloku na 4 pietrze)a normalnie wbija
sie w ziemie jeden lub kilka pretow stalowych o dl ok 3-4 m w ziemie
lub zakopuje sie te prety razem z wlz'em(wewnetrzna linia zasilajaca).

--