Re: jak uziemic komputer ??

Autor: Hanibal <salaboss_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 10:36:08 MET

> Nie - chodziło mi o to, że jak w domku, to można sobie zrobić
> samemu zerowanie (trochę pracy, kopania, kawałek pręta i zerowanie
jest...).

Nie jest to takie łatwe jak się wydaje-goście którzy wsadzają w ten sposób
pręta od piorurochrona ziemie to ściemniacze bo to nic nie daje. Swego czasu
byłem na wykładach z elektry i koleś gadał właśnie otym. Są na to jakieś tam
obliczenia tzn jakiś stosunek długości tego kabla w ziemi do produ jaki się
morze na nim znaleść i dochodzi do tego rodzaj gleby a właściwie zdolność do
pochłania energii (inaczej na piachach a inaczej na bagnach jasne chyba), np
uziemienie elektrowni to cała instalcja podziemna rozłorzona na paru
kilometrach kw.