Re: wlaczanie kompa o okreslonej porze

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 08:45:08 MET

Thu, 2 Dec 2004 22:26:48 +0100, na pl.comp.pecet, szpon napisał(a):

> BIOS to jest zwykły program, który każdy programista znający assemblera może
> sobie dość dowolnie modyfikować. To nie jest żaden hardware. Jeżeli tak
> mówili na wykładach, to albo źle mówili, albo przespałeś najważniejsze
> części wykładów, albo po prostu źle zrozumiałeś (bo BIOS jest programem
> umieszczionym w pewnego rodzaju programowalnym ROM'ie) ;-)

Jestem przekonany, ze nie przespalem i nie zrozumialem zle. Logika
podpowiadala mi, ze to bez sensu, ale ostatecznie uznalem iz profesor
(naprawde swietny gosc i z szeroka wiedza) ma racje. Narysowal on maly
schemacik, dwa klocki. Jeden nazwal software, a drugi hardware. I mowi nam
ze Bios to takie cos co jest zawieszone jakby "pomiedzy" nimi. I zeby nam
to uzmyslowic, dorysowal do klocka hardware prostokacik z opisem "Bios"
wlasnie.

Niespecjalnie trzymalo mi sie to kupy, jednakze ostatecznie uznalem ze BIOS
musi byc jakms urzadzeniem sterujacym, z ktorym sie komunikuje uzywajac
czegos w rodzaju sterownika.

A z rozmowy na grupie widze wynika, ze ten klocek z Biosem powinien byc
dorysowany wlasnie do drugiego - software'owego klocka.

PS. - Profesora Majewskiego i tak bardzo lubie. Swietny czlowiek, prawdziwy
pasjonat, i pomimo tych niezgodnosci z biosem jestem mu wdzieczny za
swietne zajecia :)

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl