Re: wlaczanie kompa o okreslonej porze

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 22:26:48 MET

Kapsel wrote:

> Z tego co mowili na wykladach, bios to w pewnym sensie bardziej
> hardware niz software.
> Choc fakt, ze sterowanie nim odbywa sie poprzez jakis program, ale
> sam w sobie jest on (podobno) jakas czescia sprzetu.
>
> Mam pewne obiekcje, ale po krotkiej rozmowie z profesorem uznalismy za
> prawde.

BIOS to jest zwykły program, który każdy programista znający assemblera może
sobie dość dowolnie modyfikować. To nie jest żaden hardware. Jeżeli tak
mówili na wykładach, to albo źle mówili, albo przespałeś najważniejsze
części wykładów, albo po prostu źle zrozumiałeś (bo BIOS jest programem
umieszczionym w pewnego rodzaju programowalnym ROM'ie) ;-)

--
Piotr Slawinski
- [ HOME ] http://www.alphasoft.org, http://lisa.alphasoft.org