Re: Laptop - jaki wybrac?

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 07:01:19 MET

Zbyszek <zetzzet@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Wez pod uwage, ze ta wliczona marka zawiera m.in. solidna obudowe - pojdz
> sobie do salonu IBMa - tam standardowo sprzedawcy klada laptopa serii T na
> podloge i go depcza. Poza tym IBM daje swietne oprogramowanie (do trybow
> sieciowych oraz wyswietlacza, do baterii tez jest przyjemny i dajacy spore
> mozliwosci konfiguracji, ale to standard u wszystkich chyba). Z innych
> dodatkow jest wbudowany zyroskop jakis albo cos innego, dzieki czemu jak sa
> jakies przechyly albo wstrzasy, to parkuje glowice hdd. MSZ znaczek IBM jest
> [...]

Moge potwierdzic wszystkie te uwagi i dodac jeszcze kilka dodatkowych.
Uzywalem wiele laptopow (Sager-Kapok, Gateway, Compaq, Dell), z innymi
markami mialem kontakt na codzien (Toshiba, Sharp, Sony, HP). Od pol roku
pracuje z Thinkpadem T42p. Nie ma porownania, to roznica klasy. Warto zajrzec
do salonu IBM i przekonac sie organoleptycznie.
1. Materialy (np. obudowa LCD z manganu) i jakosc wykonania - wystarczy
sprawdzic klawiature (nie ugina sie w zadnym miejscu). Zobaczyc jak
zamontowany jest ekran, albo poprosic o wyjecie CD/DVD. W zadnym TP, nawet
starym nie zobaczysz tez odcisnietej klawiatury na LCD...
2. Oprogramowanie - pelna kontrola sprzetu. Od urzadzenia zyroskopowego,
parkujacego HD przy wstrzasach (mozna regulowac jego czulosc), poprzez
kontrole predkosci procesora, sposobu ladowania baterii, profile dla polaczen
sieciowych, sprzetowe(security chip)zabezpieczenie haslem laptopa, dysku do
programu robiacego pelny backup dysku, ktory moze odtworzyc system spod
osobnego, niewielkiego OS IBM-a z polaczeniem do Internetu przy pomocy Opery.
3. Serwis - nie mialem kontaktu. Uzywam jedynie oprogramowania do
odswierzania driverow, Biosu itd. Oprogramowanie to automatycznie sprawdza
zainstalowane wersje, laduje nowe, w razie problemow wraca do poprzedniego.
Jednym slowem pracuje tak jak powinno. Wazne jest takze, ze IBM nie zapomina
wzorem niektorych o tym co produkowali przed rokiem czy dwoma laty. Ciagle na
ich stronach sa nowe wersje dla modeli sprzed 4 czy 5 lat.
Rozpisalem sie, ale to sprzet warty swojej ceny. Znakomity jest takze nowy
wyswietlacz LCD 15" typu Flexview z bardzo duza jasnoscia i szerokim katem
widzenia (180 stopni).
Pozdrowienia.