Re: Czy rzeczywiscie LCDki są lepsze od CRT?

Autor: nemo <skasujto.nemo_at_skasujto.komtur.com.pl>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 21:26:37 MET

devil napisał(a):
> Użytkownik Kuba P. napisał:
>
> Zapytaj profesjonalnych grafików komputerowych dlaczego żaden z nich nie
> pracuje na lcd'ku tylo wszyscy na monitorach crt. To, że lcd jest lepszy
> od crt to mit, który jest jedynie powielany przez handlarzy, w końcu
> biznes sie musi jakos krecic. Ja mam 17" IBM, na trinitornie od ok. 5
> lat i nie zamienie go na nic innego.

Troszkę popolemizuję :)

1. Profesjonalni graficy pracują również na monitorach LCD, tylko nie na
tych po 1200 zł :]

2. Przewaga przeciętnego CRT nad LCD generalnie objawia się w postaci
lepszego odwzorowania kolorów i większej przestrzeni barwnej oraz
mozliwością poprawnej pracy w różnych rozdzielczościach; przewaga
przeciętngo LCD objawia się lepszą (idealną) geometrią, nieporównywalnie
lepszą ostrością i niższym zużyciem energii oraz praktycznym brakiem
migotania obrazu.

3. Tzw. "handlarze" często rzeczywiście wciskają ciemnotę :)

pozdrawiam,
nemo

--
Cats are smarter than dogs.