padający WD 80GB

Autor: Maciek Bartnik <mbartnik_at_bezspamu.polbox.com>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 20:52:04 MET

Witam

Mam "mały" problem z rozpadającym się dyskiem WD 80GB. Od jakiegoś czasu
  dysk zrobił się głośniejszy (na początku był praktycznie
niesłyszalny), zaczął sobie poświstywać, a w sobotę bez żadnej przyczyny
przestał się wczytywać system.

Dysk stuka, tak jakby długo pozycjonował głowice, elektronika się grzeje
dość mocno. Za którymś razem udało się odpalić z niego system (z dużymi
oporami), potem zainstalowałem system na drugim dysku, a ten podpiąłem
na drugim kanale. Niektóre parametry SMART spadły mu praktycznie do 0
(np. Raw Read Error Rate), temperatura skoczyła do 45-46 stC.

Najbardziej wkurza mnie to, że widzę na nim moje dane, ale praktycznie
nie mogę ich skopiować (udało się w niewielkim stopniu), bo trochę
postuka głowicami i pojawiają się błędy transmisji. Czy ktoś ma pomysł
jak zgrać jego zawartość?

Dodam, że dysk popracował raptem 1 rok (jeszcze 2 lata gwarancji) w
warunkach komfortowych (żadnego noszenia, dobra wentylacja itp).

Nie wydaje mi się, żeby był to problem mechaniczy, raczej elektronika,
ale czekam na opinie ekspertów. Jeśli ktoś z Warszawy chciałby
(odpłatnie) wypożyczyć elektronikę takiego dysku, to podaję oznaczenie
modelu: WD800JB-00ETA0.

--
Pozdrawiam
Maciek  / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /