Re: Laptopy Centrino ???

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 12:33:04 MET

Proces "BliSki." <BliSki-Wp--@spam.nie> zwrócił błąd:
> Mnie ciekawi jedna kwestia.
> Czy Centrino mniej się grzeje?

Mniej od innych procesorów mobilnych.

> Pytam, bo mam obecnie takiego z prockiem desktopowym i wydzielane
> ciepło przez niego jest zbyt duże, co skutkuje głośnym wentylatorem.
> I tak sobie myślę, czy można zamienić ten procek na Centrino a jeśli
> tak, to czy mi to coś da jesli chodzi o generowanie ciepła.
> Teoretycznie tak, bo Desktopowy ma zasilanie 1,5 V a Mobile 1,3?

To nie kwestia zasilania... To że sockety podobnie się nazywają (w
skrócie) to podpucha - oznaczenia pinów i ich długość jest różna. Trzeba
by wymienić płytę na taką z nowym chipsetem no i nową podstawką (dla
Pentium M, socket 479, nie Pentium4-Mobile). W notebooku raczej trudna
sprawa. Pentiumy M występują AFAIR w dwóch formach - micro FCPGA i micro
FCBGA.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8