Re: dyski powyzej 40 GB

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 11:58:05 MET

Michal Kawecki napisał:

> A pracujesz z FAT32 czy z NTFS?

Różnie. Większość mam na NTFS, ale jest też kilka FAT32 i FAT16.
Oczywiście do tego EXT3, bo linuxowe partycje też obrabiam Partition
Magicem.

> Bo jak z NTFS, to spróbuj na przykład zmienić rozmiar klastra.
> Powodzenia ;-).

Tego akurat nie próbowałem, ale skoro mnie uprzedziłeś, to spytam:
co się stanie? Lepiej nie próbować?

A skoro rozmawiamy o wadach i zaletach poszczególnych programów do
partycjonowania, to dodam jeszcze coś od siebie: dla mnie każde
narzędzie jest dobre, bo nigdy nie wykonuję operacji na dyskach
zawierających cenne dane. Takie funkcje jak przesuwanie partycji,
ich dzielenie, czy sklejanie już dawno zostawiłem tym, którzy
dopiero poznają tego typu narzędzia. Jeśli dokonuję jakiejkolwiek
zmiany na partycjach, robię to na czystym dysku, albo zadbam o pełny
backup danych. Miałem już kilka wpadek, gdy zawiesił mi się PM albo
BootIt w trakcie takich operacji (niekoniecznie z winy softu; być
może była to wina niestabilnej maszyny). Teraz dbam o bezpieczeństwo
i nie bawię się w testera :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/