Re: Re: Piski z komputera podczas obciążenia CPU

Autor: voice <po.co_at_komu.dzis>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 10:35:39 MET

Mariusz napisał:

> Było kiedyś na grupie... TYo sa chyba piski z układu zasilania płyty -
> zasilania CPU prawdopodobnie. Piszczą jakieś cewki chyba. Na jednych
> płytach piszczą przy małym obciążeniu na innych przy dużym.

Czyli nie należy się tym przejmować?

> Da się
> z tym żyć, o ile tego nie słychac na pół mieszkania. U mnie na
> poprzedniej płycie jak ruszyłem kółeczkiem myszy, a proce miał luzik
> to było słychać taki "pik", jak był zajęty to nie było tego efektu.
> Ale to trzeba miec wyciszopny komp aby to w ogóle było słychać - a i
> tak tylko w nocy było słychać.

Mam podobnie -- pisk nasila się jak tylko ruszę myszą/kółkiem czy
wcisnę klawisz na klawiaturze.

> Co do zmian prędkości wentyla to nawet
> współczesne płyty nie robia tego w ciągu ułamka sekundy, tylko z
> dużym opóźnieniem rzędu kilku sekund conajmniej...

Dlatego napisałem, że wątpię, żeby to była wina wentylatora. Miałby
zbyt dużą inercję -- a poziom pisku wzrasta natychmiast po zwiększeniu
obciążenia.

Pozdrawiam,
voice

--