Re: zasilacz i wiatrak - c.d. i wrażenia

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Sat 29 May 2004 - 18:06:37 MET DST

Użytkownik "Meetom" <meetom@cut-this.irc.pl> napisał w wiadomości
news:c9a03u$6mq$1@news.onet.pl...

> Znalazłem przejściówkę z
> wtyczki zasilającej ("molex"?) tak by można było podpiąć wiatrak(i), ale
> to kosztuje 14 zł (tyle co sam wiatrak).

IMO bez sensu wydane pieniądze

> Zobaczyłem, też że na obudowie
> w okolicy zasilacza są trzy "dziurki" oznaczone "pwr_fan", tyle że tam
> nie ma gniazdka. Czy jak kupię takie gniazdko i wlutuję to wyjdize na to
> samo?

Ciężko powiedzieć , ale to chyba nie ma sensu, bo nie wiadomo czy kable
wogóle tam dochodzą. Szczerze mówiąc nawet nie wiem o czym mówisz.
Moja propozycja jest taka - ucinasz (lub wypinasz) kabelki z wentylatora i
podłączasz je do jakiejkolwiek wolnej wtyczki wychodzącej z zasilacza.
Możesz wtedy wentylator puścić na 5, 7 lub 12 V. Oznaczenia kolorów kabli
we wtyczkach są następujące:
- czarny to zawsze ground, więc do niego czarny kabel z wentylatora
- zółty 12V
- czerwony 5V

Jeśli dasz jeden kabelek wentylatora do żółtego, a drugi zamiast do ground
do czerwonego to będzie 7V (12V - 5V = 7V)