zasilacz i wiatrak - c.d. i wrażenia

Autor: Meetom <meetom_at_cut-this.irc.pl>
Data: Sat 29 May 2004 - 14:36:29 MET DST

Witam!
Niedawno ( news:c907ca$hi3$1@news.onet.pl ) opisałem sprawę z moim
wiatrakiem zasilacza. Kupiłem arctic cooling, wylutowałem stary,
podpiąłem nowy i - no ulga dla uszu :) W ogóle go nie słychać. Tuż po
odpaleniu chodzi na ok. 1500rpm, przy zwykłym użytkowaniu wzrasta do
1900-2000rpm. Z podłączeniem nie miałem większego problemu (mimo że lama
ze mnie w tych sprawach).

Teraz pora zabrać się za procesor. Jest tam radiatorek na którym jest
wiatrak 70x70 mm. Chciałem go zamienić na arctica, ale nie znalazłem w
takich rozmiarach. W standardzie jest raczej 80x80, więc wypadało by i
zmienicz radiator. Znalazłem coś takiego -
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=25715753 - warto? AC zrobiło na
mnie iłe wrażenie, więc pewnie sobie sprawię, ale wole poznać opinie
kogoś bardziej obezanego.

Aha - jeszcze jedno. "kawol" proponował umieszczenie 3 wiatraka - do
"odciągu ciepła z tyłu obudowy". Jest tam faktycznie miejsce na wiatrak,
ale nie mam go gdzie podpiąć. Mam dwa złącza na płycie głównej "cpu_fan"
oraz "sys_fan". Oba są w tej chwili zajęte. Znalazłem przejściówkę z
wtyczki zasilającej ("molex"?) tak by można było podpiąć wiatrak(i), ale
to kosztuje 14 zł (tyle co sam wiatrak). Zobaczyłem, też że na obudowie
w okolicy zasilacza są trzy "dziurki" oznaczone "pwr_fan", tyle że tam
nie ma gniazdka. Czy jak kupię takie gniazdko i wlutuję to wyjdize na to
samo? Tyle że wtedy tam bym wpiął zasilacz, a wiatrak do obudowy pod
"sys_fan". Ile może kosztować takie gniazdko? Gdzie kupić? Czy montaż
jest trudny bardzo (coś tam pare razy w życiu lutowałem i jeszcze nic
nie zespsułem..)?

A przy okazji dziekuję kilku osobom z grupy za pomoc w poprzednim
problemie :)

--