Re: [lama] zasilacz i wiatrak - pomożecie? :)

Autor: kawol <kbi6683_nie_chce_spamu_at_rejestracje.pl>
Data: Fri 28 May 2004 - 08:37:43 MET DST

Użytkownik "Meetom" <meetom@cut-this.irc.pl> napisał w wiadomości

> Kupiłem "arctic fan pro tc" - czekam na przesyłkę. Już wiem co i
jak
> podłączyć.
> Jak poczuję róznicę to pewnie zapodam coś na procka (choć na nim
cooler
> jest w miarę cichy).

Zapodaj na grupe jaki efekt. ;)

O dodatkowym wiatraku w obudowie nie myślałem. Ale
> chyba juz nie mam wolnego gniazdka na płycie - mam tylk od dwa
> gniazdka - "system fan" oraz "cpu fan" i tyle..

Szkoda, chociaż zerknij jeszcze w okolicy połączeń z kontrolkami
(diodami, klawiszem resetu itd.) Na mojej płycie właśnie tam
umieszczono trzeci konektorek, bodajże chasis fan.
Niemniej brak trzeciego konektora to nie problem.
Pomyśl o tym wiatraku do obudowy, u mnie sytuacja wyglądała tak,
że bez tego w obudowie wiatrak w zasilaczu rozkręcał się w stresie
do ok. 2100rpm, zaś ze "wspomaganiem" tylko do 1800. Różnica w
hałasie dość spora, po prostu powyżej 2krpm wiatrak zaczyna być
coraz bardziej słyszalny.

W jaki sposób wtedy
> podłączyć trzeci wiatrak? Jakoś pewnie do wtyczki, ale to trza
będzie
> pewnie cos rozbierać :/

Oczywiście, ale to nie jest problem dla człowieka o przeciętnych
zdolnościach manualnych.
Wystarczy rozebrać (albo po prostu obciąć) wtyczkę, a gołe kabelki
wpiąć np. do wolnej wtyczki zasilacza. Czarny z czarnym, a dalej
nie wiem na 100%. Prawdopodobnie czerwony od wentyla z żółtym we
wtyczce zasilacza (+12V) a żółty od wentyla (monitoring obrotów)
zaizolować. Dokładnie jak połączyć było niedawno w podobnym wątku,
poszukaj.

--
 ::::::: kawol@channex.machine.hardware.is :::::::
  celeron 800 @ Abit SE6 @ fsb 133, gf4mx420,