Re: Szybkosc sieci

Autor: Tomasz Cenian <aaa_at_bbb.ccc.dd>
Data: Wed 26 May 2004 - 11:00:03 MET DST

Jacek wrote:
> Witam,
>
> sprawa wyglada tak: Mam 3 kompy podlaczone w jedna siec i czesto kiedy
> wszystkie trzy pracuja, jest niesamowite spowolnienie calosci. Dodam,
> ze wzystkie kompy to p4, na dobrych plytach asusa z duza iloscia
> ramu (wiec komponentow bazowych nie podejrzewam). Wszystko podlaczone
> jest przez huba 10 baze (to chyba oznaczenie szybkosci) Karty
> sieciowe to 3Com 3c940 Gigabit. Czy hub jest wystarczajacej predkosci
> ?

Powodem Twich problemów jest hub. Hub jest urzadzeniem prostym i tepym -
jezeli otrzyma dane na jednym porcie, forwarduje je na wszystkie pozostale,
czyli na kazdy komputer w sieci.
Wymien hub na switch.
Switch jest urzadzeniem, które potrafi odpowiednio "pokierowac" ruchem w
sieci tak aby kazdy pakiet docieral tylko tam, gdzie powinien, nie
zapychajac niepotrzebnie sieci.

--
tomasz cenian tcenian at wa dot home dot pl