Re: Pobor pradu PC - jak obnizyc ?

Autor: Pawel \(Paul\) <dexter12345_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 25 May 2004 - 08:40:26 MET DST

> A masz tam regulacje wentylatorow ?
> Bo halas ci sie raczej nie zmniejszy, najwyzej rachunek za energie ..

> Bartek ? A co to ?

> Wylacz wszystko w domu i z zegarkiem do licznika.
>
> J.

Napewno nie chodilo uzytkownikowi o obnizenie poboru pradu z gniazdka (to
juz skutek "uboczny" acz pozytywny). Chodzi o to ze pewnie posiada slaby
zasilacz który nie wyrabia by zasilic wszystko. Nie jest rozwiazaniem
zostawic jeden dysk ( ja mam 3 dyski i tyle mi potrzeba bo nie stac mnie na
jeden wielki), jedna kosc ramu (jesli kosci pracuja mu w trybie dual ddr to
tez nie ma co przesiadac sie na jedna wieksza bo spadkie moc kosci), monitor
sie nie pozbedziesz a i tak zasilaczowi mocy nie przybedzie przez to. Zmiana
chlodzenia na pasywne czyli np pomontowanie duuuuzych dobrych radiatorow to
poczatek, lub zamontowanie chlodzenia wodnego ale z pompka na 220v ale tu
nie odciazysz za duzo, no chyba ze brakuje niewiele. Zostawienie jednej
stacji CD/DVD czy tam nagrywarki CD/DVD napewno pomoze jesli masz wiecej niz
jedna taka stacje, odpiecie flopa, jesli masz karte dzwiekowa live to tez
duzo mocy idzie dla niej, no ale ciezko pozbyc sie dzwieku. Wyjac z kompa
niepotrzebne karty w stylu tv tuner.
Ale tak naprawde niewiele zyskasz i jesli komp sie dalej wiesza to czas
zmienic zasilacz lub zmienic elementy komputera na wersje mobilne, no ale to
bedzie chyba tylko procek, poniewaz one mniej mocy pobieraja (jak wiadomo w
laptopie trzeba oszczedzac)
Ja w kompie mam duuuuzo urzadzen i niezbyt mocny zasilacz, jak obliczylem
pobor mocy to wyhodzi na to iz pracuje na praktycznie na full'a od okolo
2-3lat bo od tego czasu prawie nigdy go nie gasze.
A tak ogólem to gdzie mozna kupic taki miernik poboru mocy.