Re: Zestaw - pytanie laika

Autor: Chomik Albert <albert-chomik_at_hotmail.com>
Data: Mon 24 May 2004 - 17:54:35 MET DST

> Proszę o pomoc w wyborze zestawu komputerowego.
> Zastosowania: MS office, internet, tworzenie stron www,
> obróbka zdjęć, słuchanie muzyki, oglądanie filmów. W
> przyszłości pewnie jakieś gry młodzieżowe (dzieci rosną
> :-)). Konieczna jest nagrywarka i komputer powinien być
> stosunkowo cichy.
> Czy kupić gotowy zestaw czy na części i zlecić komuś
> złożenie tego. Dodam, że raczej nie znam się na
> parametrach poszczególnych elementów i dlatego liczę na
> Was.
> Cena (komputer + monitor) max. 2600 pln (bez drukarki).

Przepis jest prosty: bierzesz najtańsze markowe komponenty i składasz do
kupy. Za 2600zł można złożyć mniej-więcej coś takiego:

- markowa (MSI, Asus, Soltek, Epox) płyta na Vii KT600
- procesor Duron 1800 + jakiś niezbyt głośny wiatrak (np. Spire WhisperRock
IV)
- 256MB markowej (np. Kingston) pamięci
- karta graficzna z pamięcią 128bit 64MB na układzie Radeon 9200 albo
GeForce FX5200 (podałem parametry w kolejności od najważniejszego do
najmniej ważnego), najlepiej przyzwoitej firmy (Sapphire, HiS, MSI, Prolink,
Gainward, Gigabyte, Leadtek, Asus)
- dysk 80GB 7200rpm Samsung
- napęd CD-RW x52 LiteOn
- niedroga obudowa ModeCom (do koloru ;), bo nawet słaby zasilacz pociągnie
ten zestaw
- do tego klawiatura i myszka (najtańsze modele Logitecha, najlepiej OEM).

Monitor to nie wiem, bo nie "siedzę" w CRT, ale pewnie wziąłbym jakiegoś
Samsunga za 700-800zł.

--
chomix