Re: podlaczanie kamery przez fire wire

Autor: Fosgate <fosgate_at_poczta.onet.usun.to.pl>
Data: Sun 23 May 2004 - 01:05:18 MET DST

> znajomy poprosil mnie o uruchomienie polaczenia jego kamery z kompem...
> niestety plyta glowna (shuttle chyba ak39) nie jest wyposazona w zlacze
> fire wire... musze wiec kupic kontroler i przewod
> czy kazdy kontroler bedzie dzialal z ta plyta? czy sa lepsze i gorsze
> kontrolery? na jakie problemy mozna sie natknac przy podlaczaniu kamery
do
> kompa?

Czy znajomy wraz z kamerą dostał jakiś program do obróbki video ? Jeśli
nie to poszukaj kontrolera właśnie z takim programem np. Ulead Video
Studio 7 SE. Praktycznie każdy kontroler powinien działać z tą płytą. Od
strony elektronicznej kontrelry się nie różnią, mogą się różnić jakością
wykonania np. gniazd co może mieć wpływ na pewność transmisji. Na jakość
obrazu kontroler nie ma wpływu bo obraz jest zamieniany na postać cyfrową
już w kamerze. Przy zakupie kabla sprawdź jakie powinien mieć wtyki,
zwykle od strony kamery powinny być 4-pin a od strony kontrolera 6-pin
(częściej) albo 4-pin.
Rzecz najważniejsza to SZYBKI, POJEMNY dysk twardy. 1 godzina materiału w
formacie DV to ok.12 GB danych !!! System operacyjny jeśli Microsoftu to
XP albo inny korzystający z NTFS bo FAT32 ma ograniczenie wielkości pliku
do 4 (albo 2, nie pamiętam) GB. Dysk powinien być raczej mało zapełniony,
bo jak głowica będzie biegać w poszukiwaniu wolnego miejsca to dysk nie
nadąży zapisywać napływających danych i wystąpi efekt "gubienia" klatek
czyli część filmu nie będzie zapisana na dysk. Na czas zrzucania filmu na
dysk zaleca się wyłączenie połączeń sieciowych, wygaszaczy ekranu i
programów działających w tle.
Coś więcej ?
RF