Re: sposób na pomiar obrotu wiatraka

Autor: kadi <kadi_at_ks.k.pl>
Data: Sat 22 May 2004 - 19:42:36 MET DST

Dnia Sat, 22 May 2004 19:01:57 +0200, Witiia <KASUJwitiia@poczta.onet.pl>
napisał:

> Może można to jakoś oszukać? Może trzeba któryś z tych pinów do wentyla
> zewrzeć czy cosik podobnego??

napewno nie ma jakiejs opcji w biosie :/

ten trzeci (żółty) przewod wentylatora sluzy do pomiaru obrotow.
imo, jesli jest rozwarcie na tym przewodzie (sprawdzilem) to wowczas
plyta pokazuje mi 0 RPH (logiczne). obroty spadaly rowniez jak palcem
przychamowalem
wentylator.
zauwazylem ze przy pelnych obrotach napiecie na tym przewodzie
jest okolo 1.6V a przy zatrzymaniu wentylatora bylo 4V. imo chyba jednak
nie o to chodzi.

nie znam sie na tym, ale moze ktos skomentuje pomysl:
pewnie tu jakies "pradowe" powiazania sa.
gdyby sprawdzic ile amperomierz wskazuje przy pelnych obrotach i wstawic
dobrany rezystor do uzyskania takiego pradu na tym 3. pinie to by
zadzialo?
TO BYLO PYTANIE i prosze mnie nie obwiniac jesli ktos
na tyle madry, by sie tym zasugerowac, bez namyslu cos zepsuje

pozdrawiam

--
kadi
| komputer: procesor,plyta glowna, pamiec, monitor, grafika, hdd,zasilacz
i reszte tez mam :P |