Re: do maniaków ciszy- wiatraki na NB...

Autor: Konrad Bieniek <kbieUSUŃ_TO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 22 May 2004 - 12:19:04 MET DST

"timeo" <timeo@poczta.onet.pl> napisał:
> pomyśl o Epoxsie 8RDA on jest chłodzony pasywnie a płyta
> jest tej samej klasy

pomyślę... Ale złożyłem już 2 kompy na Epoxie 8RDA3I i za każdym razem był
jakiś zgrzyt. Za pierwszym coś było nie halo z FSB- podczas postu
wyskakiwało ostrzeżenie, a w biosie ustawiłem wszystko na auto... Za drugim
razem nie mogłem zainstalować acrobat readera i był jeden restart podczas
uruchamiania jakiegoś testu, czy programu identyfikującegp CPU. Za to
słyszałem dużo pochlebnych opinii na temat MSI i chciałem spróbować, ale ten
wiatrak na NB...

> zastanów się nad tym papstem nie lepiej kupić Igloo Silent Breeze? Jak
> będzie zagłośny możesz zbudować przejściówkę z opornikiem 80 Ohm 5Wat i
już
> będzie cisza

MZ najcichsze rozwiązanie to papst, tylko trzeba włożyć dużo kasy w radiator
(np. thermalright, albo swiftech). Założenie mam takie, żeby w całym kompie
były tylko 2 papsty. Jeśli będzie za gorąco, to trzeci na przejściówce z
opornikiem będzie wyciągał powietrze z tyłu obudowy.

> albo pomyśl nad tym co ostanio opisywali na www.benchmark.pl -
> jakiś cooler gigabyte

widziałem ten opis, ale ten gigabyte nie przypadł mi do gustu :-) Jakiś on
taki kosmiczny- ja wolę proste rozwiązania. Kojarzy mi się z revoltekiem o
podobnej budowie radiatora i z Cooler Masterem Aero 7. A ztego co wiem, to
ani jeden ani drugi nie poraża ciszą i wydajnością.

> a jak już zaczniesz wyciszać to okaże się że problemem są inne podzsepoły

wiem, już to kiedyś przerabiałem ;-)

> :( - dysk twardy - polecam baracude położoną z przodu obudowy na gąbce
> i wiatraczek 80 mm puszczony na 7V

u mnie leżał na 4 nogach z gąbki przymocowanych do radiatorów do hdd z
allegro. To MZ bardzo dobre rozwiązanie i teraz też tak zrobię. Nie trzeba
stosować wiatraka. Wtedy miałem barrakudę IV, teraz zdecyduję się chyba na
samsunga.

> karta graficzna (u mnie gf3 z zalmanem na
> mostek + wiatrak 7V)

grafika to będzie radeon 9200 = radiator

> no i zasilacz :( - polecam chieftec tyle że też musisz
> go wyciszyć

tak, to będzie chieftec 360W z wentylatorem wymienionym na papsta. Byłem
zadowolony z tego rozwiązania.

Pozdrawiam,

--
Konrad Bieniek