Odp: Komputer i amplituner - ?

Autor: Kamil <kamillowy_at_o2.pl>
Data: Fri 21 May 2004 - 09:55:49 MET DST

> W tym momencie jestem w kropce bo nie wiem czy kupic jakis solidny
> wzmacniacz (choc by z drugiej reki) i 2 porzadne glosniki czy moze
decydowac
> sie na jakis nowszy amplituner i myslec o budowie sytemu 5.1.

To zalezy od zasobnosci portfela i od przeznaczenia. Generalnie i tak
wzmacniacz musialbys wymienic na cos lepszego, a jesli chcesz grac i ogladac
filmy, to 5.1 to absolutna podstawa, choc warto tez zainwestowac
przynajmniej w 6.1, albo 7.1.

Problem w tym
> ze porzadny sprzet jest drogi a teraz w modzie sa tzw. zestawy kina
domowego
> a ja jakos nie jestem do nich przekonany i mam wrazenie ze sa na poziomie
> kolorowo-migajacych wiezyczek z hiper-marketow :)

Bo widocznie do tej pory miales do czynienia tylko z takimi wiezyczkami :)
To tez zalezy od kwoty jaka chce sie wydac. Oczywiscie nie nalezy sie
spodziewac, ze za 1400-1700zl kupisz zestaw na miare np. Yamahy RVX750 i
B&W, ale dla niewymagajacego uzytkownika i do niezbyt duzych pomieszczen
wystarczy w zupelnosci. Jedyne na co musisz zwracac uwage, to by glosniki
byly dwudrozne (nawet kompletne zestawy combo juz takie maja), bo jest spora
roznica w jakosci dzwieku. A jesli chcesz klocki, to za 3000zl moglbys juz
cos przyzwoitego zlozyc

a jesli bym decydowal sie
> na sprzet z wyzej polki to musial bym sie nastawic na zakupy partiami.
> Zanim jednak podejme decyzje (mile wskazane wszelkie sugestie) chcialbym
> wiedziec czy oby sygnal wychdozacy z komputera nie ograniczy szczescia
> plynacego z uzywania systemu 5.1. Logicznie rzecz biorac potrzebn byla by
> pewnie karta pracujaca w takim systemie.

A co ma Ci ograniczac? Sygnal idacy z karty jest cyfrowy, a jego
dekodowaniem zajmuje sie w tym wypadku amplituner, nie karta.

Obecnie mam SB Live 1024
> (oblsugujaca max. 4 glosniki). Prosze o wytluamczenie jak nalezalo by
> podlaczyc karte muzyczna z amplitunerem. T.j. zawsze jednym przewodem? A
> moze nieodzowne jest uzycie SPDIF?

Spdif jest najlepszy, bo wtedy karta przesyla tylko sygnal, nie zajmujac sie
dekodowaniem.

Czy przy karcie 5.1 zaszla by potrzeba
> laczenia kilkoma (5/6) przewodami karty z amplitunerem (o ile ten wogoel
> jestdo tego przystosowany?)

Nie. Tylko Spidif, albo optyk.

Kamil