Tym razem: Problem z dyskiem SATA

Autor: Jakub 'Qba' Kamecki (qba_at_127.0.0.1)
Data: Thu 20 May 2004 - 07:05:01 MET DST

Witam!

Po radach jakich mi udzieliliście kupiłem sobie ostatnio Barracudę
7200.7 SATA 80 gb. Dysk jest bardzo spoko, nie jest zabójczo szybki, ale
cichy i na razie nie miałem z nim problemów, oprócz jednego - aczkolwiek
jest to raczej problem softwareowy.
Po włożeniu dysku do kompa bios go normalnie wykrył, wstał Windows i
pokazał błąd w instalacji "Kanału IDE", bo sterownik nie jest
przeznaczony do danej platformy. Ściągnąłem Seagate DiscWizard, zrobiłem
na dysku jakąś partycję, zresteowałem kompa i już wszystko było okej,
tzn. nie było już żadnych komunikatów itd. Dysk normalnie sobie działa.
Ostatnio musiałem dysk wyjąć (instalowałem wentylatory) co wiązało się z
odłączeniem od dysku kabla SATA i zasilania. Po podłączeniu dysku i
uruchomieniu systemu sytuacja się powtórzyła, znowu Windows nie może
zainstalować "Kanału IDE", za każdym razem jak resetuję kompa wyskakuje
ten sam komunikat - wykrywa nowy sprzęt, chce instalować sterowniki i w
końcu zgłasza niepowodzenie. Teraz już nie mogę użyć DiscWizarda, aby
dysk "uruchomić" bo Seagate nie przewidział możliwość "zainstalowania"
dysku bez jego formatowania.
Aby zażegnać ten męczący komunikat próbowałem zainstalować jakieś
sterowniki do SATAy albo RAIDu z cd od płyty głównej ale podobno nie ma
tam informacji na temat tego urządzenia.
Mój system to WinXp SP1, płyta asus p4p800, kontroler chyba fasttrack.
Interesuje mnie jak zainstalować jakieś steorwniki do tego Kanału IDE
lub ewentualnie jak wyłaczyć wykrywanie sprzętu (albo tego konkretnego
urządzenia). Dysk działa i ma się dobrze, tylko ten cholerny komunikat
mnie denerwuje.
Sterowniki do chipsetu mam zainstalowane.

Z góry dzięki za jakieś sugestie.

--
Pozdrawiam, Jakub Kamecki
IM info: www.funktastic.prv.pl | GT: MaxiGaz