Wspolpraca SATA i ATA100 - ?

Autor: Alan (nyna_at_cbpmgn.arbfgenqn.cy)
Data: Thu 20 May 2004 - 01:37:54 MET DST

Witam ponownie.
Obecnie mam 2 dyski (40 GB Baracuda IV oraz 10 GB WD) chodzace na plycie
Gigabyte K7 Triton (GA-7VT600 1394)
Przymierzam sie do kupna nowego dysku i dolaczenia go do w/w. Na plycie mam
dwa zlacza IDE a ze w kompie procz dysko jest jeszcze cd-rom i cd-rw to
praktycznie jestem zmuszony do uzycia SATA w ktora jest zaopatrzona moja
plyta. Ja kupwalem plyte czytalem gdzies ze technologia ta ma sie rozwinac
do tego stopnia ze bedzie tylko jeden przewod gdze beda plynac dane i
napiecie dla dysku. Na ma margienesie rozumie ze obecnie nic sie nie
zmienilo i dyski wyamgaja 2 przewodow?

Przed kupnem chcial bym byc pewny ze nie spotka mnie jakas niespodzinka i
beda mogl spokojnie uzywac nowego dysku (powiedzmy 80GB ;]) wraz z 2 starymi
i na tym pierwszym miec zainstalowany sytem operacyjny i nie bedzie to
wyamgalo jakis specjalnym operacju, instalcji aptchy i Bog wie czego
jeszcze? =)
Pytam m.in. daltego ze w instrukcji plyty glownej jest mowa o RAID'zie ktory
ma jakis bliski zwiazek z SATA a pameitam ze z RAIDEM rzeba byl osie troskze
gimnastykowac...

pzdr

--
alan [at] poczta [dot] neostrada [dot] pl
GG: 3265146   |   ICQ: 53767178   |   GSM: +48 501800741