Re: hardware problem, need help!

Autor: Leszek K. (leszek60.wytnij_at_neostrada.pl)
Data: Wed 19 May 2004 - 19:17:30 MET DST

> Cholera, a Ci biedni ludzie placa za wylaczniki roznicowopradowe,
> chociaz i tak ich nie moze kopnac :-) Pewnie zmowa elektrykow...
> Dziwne tylko ze jak kiedys przewod fazowy mnie zlapal, to dwa dni mialem
> migotanie komor :-)))
>
> WL
Tylko za fazowy? Stojąc na suchym parkiecie? Koło 1kV
wyczujesz, a i tak nie na pewno. Różnicowo-prądowy zadziała
w zależności od wersji 8, 10 lub 30 mA. 2mA idzie wyczuć,
ale zabić nikogo nie zabije. A wracając do zasilaczy
komputerowych robiłem raz instalacje do pracowni
komputerowej w szkole. 10 komputerów, zasilacze ATX,
wszystkie komputery podpięte i wyłączone. Różnicówkę 10 mA
wywala 100/100. Przez te kondensatorki w zasilaczu. Płynie
prąd ok. 2mA między fazą a uziemieniem.