Re: hardware problem, need help!

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Wed 19 May 2004 - 17:38:23 MET DST

> Jak by to powiedzieć z zawodu jestem elektrykiem i może
> gdzieś w zalanej piwnicy to bym nie polecał chwytania się za
> przewód fazowy, ale w mieszkaniu, na parkiecie lub dywanie
> nie masz prawa wyczuć tego napięcia (chyba, że równocześnie
> chwycisz za kaloryfer lub na przykład uziemioną antenę.

jak by to powiedziec:) dotykalem nie raz przewodu fazowego i jakims dziwnym
trafem zawsze mnie kopalo:))) moze jestem wyjatkiem jakims ??? ... podobnie
dlaczego mowi sie zeby dzieci nie wkladaly gwozdzia do gniazdka ?:) ...
prawdopodobnie sekret tkwi w opornosci ciala czlowieka ... jak ktos ma sucha
skore to jest mniej podatny na porazenie ...

> W ogóle nie jest
> to kwestia UPS-ów czy ACAR-ów. W KAŻDY zasilacz impulsowy
> wbudowany jest układ około 100pF z jednego wejścia do masy i
> 100pF z drugiego. Duże prądy z tego nie wynikają, ale 2-3 mA
> przy dotknięciu obudowy komputera nie umasionego i
> kaloryfera spokojnie można wyczuć, a przy wilgotnych rękach
> nawet zdrowo popieści.

no tak sie sklada, ze jest to kwestia listew zasilajacych z filtrem ... bez
podlaczania zadnych odbiornikow jest juz tam napiecie na bolcu uziemienia
(jezeli nie podlaczy sie takowej listwy do gniazdka z uziemieniem).