Re: Kręcenie Bartona

Autor: Virus_7 (virus_7_at_spam.o2.pl)
Data: Wed 19 May 2004 - 18:08:54 MET DST

Użytkownik "borsuk" <borrsuk_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości
> W piątek odbieram nowego kompa, ponieważ jestem lamą w temacie
uprzejmie
> zapytuję czy można z miejsca zapodać magistralę 400 MHz Barton'owi 2500 na
> poniższym sprzęcie, czy dodawać np. po 5 MHz i sprawdzać czy będzie
> stabilnie chodził?

Zależy jakie masz pamięci. Jeśli masz DDR400 to spokojnie.
Tylko daj jeszcze pamięci synchronicznie z procem.

> Asus A7N8X-E Deluxe (nForce2 400 Ultra) + WiFi Wireless Link
> Zalman CNPS7000A-Cu
>
> I jeszcze jedno, czytałem gdzieś, że do GeForceFX 5900 XT Gainward
> Ultra/1100 TV/DVI Golden Sample, która to również jest w zestawie, można
> wgrać bios od 5950 tegoż producenta i dzięki temu zabiegowi wydajność
> podskoczy o ok. 20%. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii
> proszę o komentarz.

Jasne! Tutaj masz artykuł:
Jeszcze zależy to od tego jakie masz pamięci na karcie?
Jeśli masz Samsungi powiedzmy 2,6 ns to (1000 / 2,6) * 2 daje 770 MHz.
A do 5950 są montowane pamięci chyba 2,2 ns. Najlepiej dokupić jakieś
radiatorki i spróbować na defaultowe ustawienia 5950 czyli 950 MHz, ale nie
wiem czy pójdzie.