Problem z taktowaniem procesora

Autor: kovolski (kovolski_at_op.pl)
Data: Wed 19 May 2004 - 10:48:38 MET DST

Witam..Mam następujący komputer :
Płyta Główna : PC CHIPS na chipsecie Intel BX 100MHZ AT(możliwość ATX)
Procesor: Przelotka ze SLOT 1 na S370 Celeron 400MHZ(s370)
RAM: DIMM 2 x 64 MB PC 100
Grafika: RIVA TNT 2 PRO
HDD: 4,3GB SEGATE ST
FDD CD ROM
Komputer ten choć kiepski wystarcza na studenckie potrzeby, do odtwarzania
filmów już nie dużo mu brakowało..dlatego kupiłem procesorek Celeron II
Compermine 566MHZ na którym to zadanie powinno się udać a ja wiecej nie
potrzenbuje..Zamontowałem go na płycie bez problemu..Zaczelem kombinować
białymi zworkami jedna 3 ząbkowa obok ramu a kolejne chyba 8 ząbkowe
powyżej...Ustawiłem procesor tak na czuja na 600MHZ i w kompa tchnoł nowy
duch niestety na krótko.zaczeły wyskakiwać błedy ochrony i z żadka wieszał
się ..doszłem do wniosku że to winna potaktowania bowiem wiatraczek z
radiatorem spoko pracują..Przestawiłęm na czuja na low MHZ tzn 433..i chodzi
cudnie stabilnie ale już naprawdę ciut za wolno..Aby procesor działał
optymalnie należy ustawić MNOŻNIK 8,5 x 66MHZ = około tych 566..Mi jednak
taka kombinaja nie wychodzi..Ma któś pomysł jak zakombinować zworkami aby
osiągnąć jeśli nie taką to zbliżoną częstotliwość (może jakieś www) 550MHZ
533MHZ..POZDR..i Dziękuje