Re: Notebooki, alergia, oczy

Autor: Szymon (szym0n_at_nspm.webmedia.pl)
Data: Tue 18 May 2004 - 22:39:20 MET DST

Saiko Kila wrote:

> czasem zdarzaja sie skutki uboczne. Ketotifen (fumaran ketofifenu) w
> Zaditenie jest nowoczesniejszy, blokuje specyficznie receptory histaminy i
> mozna sie spodziewac wyraznego dzialania. Tez moze dawac skutki uboczne,
> ale generalnie jest dobrze tolerowany.
Ale też piecze.

> To okulista stwierdzil uczulenie dopiero za drugim podejsciem? Co twierdzil
> wczesniej?
Nie. Stwierdził za pierwszym razem, mówł coś o komórkach tucznych i
charakterystycznym dla uczulenia obrazie - ale ja się upierałem, że to
sprawa ekranika złej jakości.

> Zaraz, to znaczy, ze jak ekraniki sa odswiezane szybko, to nie ma objawu
> uczulenia? Bo chyba nie rozumiem. BTW, moze te mrugajace tez wydzielaja
> wiecej substancji szkodliwych i u Ciebie naklada sie przypadkiem kilka
> dzialan niepozadanych, taki pech. :-{
Myślę, że to może być działanie paru rzeczy na raz. Mruganie - jak sam
stwierdziłeś (czy też ogólnie ekran gorszej jakości) - powoduje
łzawienie, zmęczenie oczu, przekrwienie. Do tego dołącza się działanie
drażniące związków fenoli.
Do teraz nie jestem pewien co gra decydującą rolę.

> No niestety, jesli jestes uczulony na lateks, to kupujesz ubranka z
> poliuretanu. Nie za bardzo mozesz reklamowac IMHO, bo to jakby Twoja
> "wina", ze to dziala na Ciebie zle. :( Sam zapach raczej nie wystarczy. Ale
> ja bym w tym wypadku sprobowal, moze chociaz bedziesz mogl zwrocic. Jak
> nie, to sprzedasz te kompy.
No właśnie Siemens jest ok. A ma obudowę nie z plastiku - jak Asus czy
iBook a z "magnesium alloys".

No nic - dziękuję za informacje :)

sBohem
Szymon

--
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men
and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime