Re: Dlaczego 1280x1024 a nie 1280x960 ?

Autor: Wiktor S. (wswiktor_at_poczta.fmv)
Data: Mon 17 May 2004 - 23:50:12 MET DST


> > Z kolei AFAIK dla CRT wci±ż jest to 12080x960 - więc 1024 rzeczywiście
> > zniekształci obraz.
>
> Przecież gdyby tak było to w grach przy zmianie rozdzielczości (np. z
> 800x600 na 1280x1024) nast±piłoby przesunięcie niektórych elementów (tzn.
> robię flamastrem "kropkę" w jakimś charakterystycznym miejscu, zmieniam
> rozdziałkę i sprawdzam czy kropka dalej jest w tym samym miejscu) - a nic
> takiego nie następuje.

Ekran CRT ma proporcje dopasowane do takich rozdzielczości:

1024:768 = 800:600 = 640:480 = 320:240 = 1,(3) = 4:3

w przypadku rozdzielczości

1280:1024 = 1,25 = 5:4

zakładając prawidłowo wyregulowaną geometrię obrazu w monitorze, MUSI
wystąpić zniekształcenie - koła nie będą kołowe a kwadraty kwadratowe. Może
sprawdź to rysując w programie graficznym kwadrat na cały ekran i zmierz go
linijką (prawdziwą).

-- 
Azarien
e-mail:  wswiktor.fm<dot>interia.pl<slash>mail.html


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Thu 20 May 2004 - 14:24:40 MET DST