Re: Laptop i Wi-Fi ?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sat 15 May 2004 - 20:32:36 MET DST

> Mam laptopa IBM ThinkPad R31, z tego co znalazłem na stronie IBM (według
> typu i modelu) nie ma on wbudowanej anteny Wi-Fi, ma natomiast gniazdo
> mini-PCI. Musiałbym wyposażyć go w bezprzewodową kartę sieciową
> (wymagany maksymalny zasięg około 70m) i tu pojawia się dylemat,
> ponieważ wszystkie karty na PCMCIA wystają kilka centymetrów ze slotu, a
> ja używam tego laptopa w "dosyć ciężkich warunkach terenowych" i obawiam
> się, że stosunkowo szybko taka karta mogłaby ulec uszkodzeniu.
> Najlepszym rozwiązaniem byłaby karta na mini-PCI, ale tutaj pojawia się
> [...]

obawiam sie, ze nawet jak znajdziesz karte ktora nie wystaje to i tak
bedziesz mial problem z gubieniem zasiegu ... osobiscie kiedys walczylem z
przypadkiem gdzie 2 laptopy stojace obok siebie gubily transmisje ... po
wyjechaniu w teren problem znikal ... w zaleznosci od tego jakie zaklocenia
beda w miejscu pracy mozesz miec problem z polaczeniem powyzej 30-50m ...
rozwiazaniem moze byc dobry access-point, ale antena w kompie to podstawa