Laptop i Wi-Fi ?

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 15 May 2004 - 19:34:34 MET DST

Mam laptopa IBM ThinkPad R31, z tego co znalazłem na stronie IBM (według
  typu i modelu) nie ma on wbudowanej anteny Wi-Fi, ma natomiast gniazdo
mini-PCI. Musiałbym wyposażyć go w bezprzewodową kartę sieciową
(wymagany maksymalny zasięg około 70m) i tu pojawia się dylemat,
ponieważ wszystkie karty na PCMCIA wystają kilka centymetrów ze slotu, a
ja używam tego laptopa w "dosyć ciężkich warunkach terenowych" i obawiam
się, że stosunkowo szybko taka karta mogłaby ulec uszkodzeniu.
Najlepszym rozwiązaniem byłaby karta na mini-PCI, ale tutaj pojawia się
problem z brakiem wbudowanej anteny. :-)
Dlatego mam pytanie, czy zna ktoś kartę Wi-Fi na PCMCIA nie wystającą ze
slotu, albo kartę na mini-PCI z własną anteną (nie wymagającą wbudowanej
  w laptopie)?

Pozdrawiam

Darek J.